наші фото

“Звуки народжуються в природі — в шелестінні листочків, співі птахів, шумі прибою. Ми чуємо музику ранньої зірки, сонця, що сяє, нічного неба, дощу.

Музика звучить для всіх разом і для кожного окремо”.

І.В. Кошміна.

Музика — це завжди зустріч з прекрасним. Інтерес до музики, розуміння її виникають тоді, коли зустріч з нею захоплює дітей, спонукає їх до творчості.

Ознайомлюючи дошкільників з доступними для них класичними та сучасними творами, ми вчимо їх розуміти музику та орієнтуватися в ній, розширюємо загальний світогляд, формуємо музичний смак.

Саме гра на музичних інструментах, гармонійно поєднана з іншою цікавою діяльністю дітей, має високу ефективність. Під час знайомлення дітей з музичними інструментами, важливо показати можливості творчого використання їх, гармонійно поєднувати музичні розваги, музично-дидактичні ігри, мовно-ритмічні та імпровізаційні вправи, музикування. Таке знайомство допоможе дітям ввійти в світ музики, знайти власні форми спілкування з нею, відчути і пережити її емоційно, воно сприяє засвоєнню музичних знань у практичній грі на інструментах, задовольнить потребу дітей в емоційному і руховому самовираженні.

Пояснювальна записка

Програма інструментального гуртка “Веселі наігриши” розрахована на дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя). Заняття проводяться 4 рази на місяць.

Освітня робота побудована з урахуванням вікових особливостей дітей та принципів систематичного і послідовного навчання.

На гурткових заняттях передбачається реалізація освітніх завдань за допомогою таких видів діяльності:

імпровізаційно-комунікативні ігри з використанням музичних інструментів, які допомагають залучати та заохочувати дітей до спільної діяльності, створювати відповідну атмосферу;

музично-імпровізаційні завдання, з використанням логоритміки, розвивають у дітей творчість, креативність, здатність імпровізувати;

вокальні вправи, слухання та гра оркестром сприяють розвитку музично-пізнавальної діяльності, ритмічних та звуковисотних відношень.

Орієнтовна структура гурткового заняття:

1. Завдання на розвиток музично-пізнавальних здібностей.

2. Імпровізаційно-комунікативні ігри з використанням музичних інструментів.

3. Музично-імпровізаційні завдання з використанням логоритміки.

4. Гра з оркестром.

Класифікація музичних інструментів,

використаних на заняттях:

Ударно-мелодійні—металофони діатонічні, ксилофони діатонічні.

Ударно-клавішний інструмент—піаніно (для педагога).

Шумові ударні інструменти—бубни, трикутники, дзвіночки, маракас, дерев'яні ложки, музичні м'ячі, румба.

Нетрадиційні музичні інструменти—палички дерев'яні, металеві, коробочки з пшоном.

Мета програми

Розвивати у дітей виконавські здібності гри на дитячих музичних інструментах.

Формувати художньо-продуктивну компетентність засобами гри на музичних інструментах.

Допомогти дітям реалізувати індивідуальні здібності і навички гри на всіх дитячих музичних інструментах.

Розширювати музичний кругозір.

Сприяти розвитку цілеспрямованості, відповідальності, дисциплінованості, відчуттю художньої чутливості, естетичного ставлення до навколишнього.

Завдання програми

Освітні: супроводжувати спів грою на дитячих музичних інструментах, відтворювати різними звуками (оплесками, притупами) ритм музики; імпровізувати, створювати елементарний інструментальний супровід казок (гра на музичних інструментах, як класичних так і саморобних). Навчати розрізняти контрастні особливості звучання (голосно-тихо, швидко-повільно, високо-низько), розрізняти і відтворювати силу звука.

Виховні: виховати інтерес, любов і потреби у музикуванні. Свідомо домагатися самостійності дітей у музичній діяльності, здатності викладати свої ідеї і включатися в музикування. Виховувати ціннісне судження і естетичний смак, ставлення до гри на музичних інструментах як джерела позитивних радісних емоцій, шляхетних почуттів.

Розвивальні: забезпечувати розвиток музичних і ритмічних здібностей. Формувати художньо-естетичний смак, сприймання музики різного характеру, жанру; сприяти розвитку загального світогляду, почуттю колективізму, оволодіння основами гри на музичних інструментах. Ознайомити з творами дитячих композиторів. Стимулювати творчу, рухову та мовленнєву активність, розвивати відчуття краси авторських музичних творів, народної пісні.

Очікувані результати

Діти повинні знати:

високі та низькі звуки;

довгі, короткі звуки;

засоби музичної виразності (темп, ритм, динаміка);

тембр різних музичних інструментів;

рух мелодії вгору, вниз, на місці.

Діти повинні вміти:

виконувати свою партію на певному музичному інструменті;

виконувати творчі імпровізаційні завдання;

вокальні вправи.

Кiлькiсть переглядiв: 139

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.