“Звуки народжуються в природі — в шелестінні листочків, співі птахів, шумі прибою. Ми чуємо музику ранньої зірки, сонця, що сяє, нічного неба, дощу.
Музика звучить для всіх разом і для кожного окремо”.
І.В. Кошміна.
Музика — це завжди зустріч з прекрасним. Інтерес до музики, розуміння її виникають тоді, коли зустріч з нею захоплює дітей, спонукає їх до творчості.
Ознайомлюючи дошкільників з доступними для них класичними та сучасними творами, ми вчимо їх розуміти музику та орієнтуватися в ній, розширюємо загальний світогляд, формуємо музичний смак.
Саме гра на музичних інструментах, гармонійно поєднана з іншою цікавою діяльністю дітей, має високу ефективність. Під час знайомлення дітей з музичними інструментами, важливо показати можливості творчого використання їх, гармонійно поєднувати музичні розваги, музично-дидактичні ігри, мовно-ритмічні та імпровізаційні вправи, музикування. Таке знайомство допоможе дітям ввійти в світ музики, знайти власні форми спілкування з нею, відчути і пережити її емоційно, воно сприяє засвоєнню музичних знань у практичній грі на інструментах, задовольнить потребу дітей в емоційному і руховому самовираженні.
Пояснювальна записка
Програма інструментального гуртка “Веселі наігриши” розрахована на дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя). Заняття проводяться 4 рази на місяць.
Освітня робота побудована з урахуванням вікових особливостей дітей та принципів систематичного і послідовного навчання.
На гурткових заняттях передбачається реалізація освітніх завдань за допомогою таких видів діяльності:
імпровізаційно-комунікативні ігри з використанням музичних інструментів, які допомагають залучати та заохочувати дітей до спільної діяльності, створювати відповідну атмосферу;
музично-імпровізаційні завдання, з використанням логоритміки, розвивають у дітей творчість, креативність, здатність імпровізувати;
вокальні вправи, слухання та гра оркестром сприяють розвитку музично-пізнавальної діяльності, ритмічних та звуковисотних відношень.
Орієнтовна структура гурткового заняття:
1. Завдання на розвиток музично-пізнавальних здібностей.
2. Імпровізаційно-комунікативні ігри з використанням музичних інструментів.
3. Музично-імпровізаційні завдання з використанням логоритміки.
4. Гра з оркестром.
Класифікація музичних інструментів,
використаних на заняттях:
Ударно-мелодійні—металофони діатонічні, ксилофони діатонічні.
Ударно-клавішний інструмент—піаніно (для педагога).
Шумові ударні інструменти—бубни, трикутники, дзвіночки, маракас, дерев'яні ложки, музичні м'ячі, румба.
Нетрадиційні музичні інструменти—палички дерев'яні, металеві, коробочки з пшоном.
Мета програми
Розвивати у дітей виконавські здібності гри на дитячих музичних інструментах.
Формувати художньо-продуктивну компетентність засобами гри на музичних інструментах.
Допомогти дітям реалізувати індивідуальні здібності і навички гри на всіх дитячих музичних інструментах.
Розширювати музичний кругозір.
Сприяти розвитку цілеспрямованості, відповідальності, дисциплінованості, відчуттю художньої чутливості, естетичного ставлення до навколишнього.
Завдання програми
Освітні: супроводжувати спів грою на дитячих музичних інструментах, відтворювати різними звуками (оплесками, притупами) ритм музики; імпровізувати, створювати елементарний інструментальний супровід казок (гра на музичних інструментах, як класичних так і саморобних). Навчати розрізняти контрастні особливості звучання (голосно-тихо, швидко-повільно, високо-низько), розрізняти і відтворювати силу звука.
Виховні: виховати інтерес, любов і потреби у музикуванні. Свідомо домагатися самостійності дітей у музичній діяльності, здатності викладати свої ідеї і включатися в музикування. Виховувати ціннісне судження і естетичний смак, ставлення до гри на музичних інструментах як джерела позитивних радісних емоцій, шляхетних почуттів.
Розвивальні: забезпечувати розвиток музичних і ритмічних здібностей. Формувати художньо-естетичний смак, сприймання музики різного характеру, жанру; сприяти розвитку загального світогляду, почуттю колективізму, оволодіння основами гри на музичних інструментах. Ознайомити з творами дитячих композиторів. Стимулювати творчу, рухову та мовленнєву активність, розвивати відчуття краси авторських музичних творів, народної пісні.
Очікувані результати
Діти повинні знати:
високі та низькі звуки;
довгі, короткі звуки;
засоби музичної виразності (темп, ритм, динаміка);
тембр різних музичних інструментів;
рух мелодії вгору, вниз, на місці.
Діти повинні вміти:
виконувати свою партію на певному музичному інструменті;
виконувати творчі імпровізаційні завдання;
вокальні вправи.
Коментарi